Tak faham khutbah bahasa arab aku ni.

Aku pergi masjid Fawkner solat jumaat. Mak aiii bahasa arab semua. Tak paham sepatah haram aku. BAru aku tau kesan penggunaan bahasa inggeris utk maths n science.

Org kampung, melayu cina india susah la nak belajar math & sc dalam english. cikgu pun susah nak ajar. Aku yang selalu baca quran pun tak nak belajar bahasa arab. so tah apa2 lah dia khutbah kan. aku masuk telinga kanan keluar telinga kiri la.

Pastu aku cari la podcast learn arabic. dapat la juga tapi macam tak berapa user friendly malas la  nak tgk. pastu aku ada mintak ustaz sini ajo kami basic arab, tapi dia ajo la 2nd stage tajwid. so hopefully later2 dapat la aku belajo.

pastu aku ada buku dulu la belajar arab in 30 days. motivationnya kurang. so aku belajar la dalam 1 chapter je hahaha. anyway insyaAllah later thsi will improve.

Comments

Popular posts from this blog

Great Double Decker Caravan

The awesome Bugatti Veyron.

NGV Community Forum - to save on petrol